АМТИИ (Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство) „Проф. Асен Диамандиев“ ще открие от тази есен бакалавърска програма в професионално направление „Теория на изкуствата“. Програма „Маркетинг и комуникации в изкуствата“ е без аналог не само в България, но и в света. Проф. д-р Емилия Константинова и проф. д-р Любомир Караджов са водещи при изготвянето на учебния план на дисциплината.
„Подобни има, но те са повече насочени към администрирането, отколкото към подпомагане, развитие и разгръщане на таланта и неговия артистичен продукт“, обяснява проф. Константинова. Тя благодари на ректора на Академията проф. д-р Тони Шекерджиева-Новак за подкрепата, смелите идеи и новаторското визионерство.
Тази година приемът за специалността ще бъде само по документи. За класирането освен общия бал от дипломата на кандидат-студента ще се вземе и оценката по български език и литература. Подробности за условията около кандидат-студентската кампания и за тази специалност ще бъдат предварително публикувани на сайта и в социалните профили на АМТИИ.
Бакалаврите по новата специалност ще придобият знания в различни области. Сред тях са теоретичните основи на маркетинга, пиара, рекламата, медии, арторганизации, авторско право, културни политики в ЕС. Ще се изучават и презентационни техники, дигитални технологии, визуален мърчандайзинг, творческо писане, артикулация и риторика. Студентите ще могат да избират и допълнителни учебни дисциплини, които ще им помогнат да придобият знания и умения, свързани с техния индивидуален интерес в конкретна артистична област.
„Последните години доказаха, че съществуват малко познати фактори, които започват да играят негативна роля за изкуствата. Имам предвид този локдаун заради COVID-19, който доведе до лавинообразни проблеми“, посочи проф. Константинова. „Новата хибридна специалност ще даде необходимата базова широкообхватна подготовка в областта на маркетинга, ПР-а и комуникацията в изкуствата и ще подготви специалисти на различни равнища в системата на културата и изкуствата, не само за държавни и частни институти, но и за медии, информационни агенции, читалища, фондации“, убедена е проф. Константинова.