Започна Страстната седмица тоест дните, които остават до разпъването на кръстта и последвалото Възкресение Христово.
От Бачковския манастир съобщиха и цялата програма на богослуженията през тази седмица по дни и часове.
Четвъртък
07:00 ч. Начало на богослужението. Полунощница. Утриня. Света Василиева литургия с Велик маслосвет.
17:00 ч. Велико повечерие.
19:00 ч. Последование на дванадесетте Евангелия.
Петък
07:00 ч. Начало на богослужението. Царски часове. Вечерня с изнасяне на светата Плащаница.
17:00 ч. Повечерие.
19:00 ч. Опело Христово.
Събота
07:00 ч. Вечерня със света Василиева литургия.
23:00 ч. Начало на Пасхалното богослужение.
Неделя
12:0 0ч. Второ Възкресение.
Понеделник/Втори ден на Великден
08:00 ч. Начало на Литията с Бачковската чудотворна икона до Клувията (мястото, където е била скрита и намерена).
17:00 ч. Посрещане на Чудотворната икона пред Бачковския манастир.
Страстната седмица е последната седмица от земния живот на Исус Христос. На старобългарски страст означава страдание. По тази причина дните на Христовите страдания след влизането му в Йерусалим за Пасха до неговата смърт и оплакването му са наречени Страстна седмица.
Всеки ден от тази седмица се нарича велик. Според православния календар тази седмица завършва в навечерието на Великден – денят, в който се празнува Възкресението.
В българската домашна православна традиция всеки от дните на Страстната седмица се отбелязва по особен начин:
Първите 3 дни (Велики понеделник, Велики вторник и Велика сряда) са отредени за почистване на къщата, двора и стопанските постройки, за миене и къпане на децата.
На Велики четвъртък се спазва строга забрана за работа, боядисват се великденските яйца. Първото задължително е червено.
На Велики петък (Разпети петък) се ходи на църква и се минава под масата с плащаницата. Категорично са забранени женските занятия (предене, тъкане и т.н.).
На Велика събота обикновено се месят и пекат обредните великденски хлябове. Жените посещават гробищата, преливат и прекадяват гробовете, палят свещи, раздават боядисани яйца, жито и хляб за душите на мъртвите.